Cliënttevredenheid

Succesvolle kwaliteitsverbetering begint met goed luisteren naar iedereen die gebruikmaakt van onze zorgverlening. Daarom voeren wij ieder jaar een cliënttevredenheidsonderzoek uit. Op basis van de uitkomsten verbeteren wij waar nodig onze zorgverlening. In het tevredenheidsonderzoek van 2016 en 2017 scoort Zorgplein Dronten gemiddeld een 8,4. 

Cliënttevredenheid 2017

  • Alle respondenten vinden dat Zorgplein de zorg biedt die nodig is. 90 procent waardeert dit zelfs met een “Goed tot Uitstekend”.
  • Het gezinsgerichte behandelprogramma van Zorgplein wordt gewaardeerd met een 8,8. Alle gezinnen geven aan dat door het programma goede tot uitstekende vooruitgang is geboekt.
  • De begeleiding en behandeling van Zorgplein scoort wederom goed met een 8,2 gemiddeld. En 82 procent geeft aan dat er goede tot uitstekende vooruitgang is geboekt. 
  • 92 procent beoordeelt de deskundigheid van onze medewerkers met een “Goed tot uitstekend”. Bijna de helft geeft zelfs de maximale score “Uitstekend”.

Als organisatie scoort Zorgplein gemiddeld een 8,2, een resultaat waaruit veel vertrouwen blijkt. Als sterkste punten worden genoemd: Goed beleid, korte lijnen, snelle communicatie, openheid naar kind én ouders, betrokkenheid, gemoedelijke sfeer, veilige omgeving, straalt rust en vertrouwen uit. 

<< Terug naar Organisatie