Cliënttevredenheid

Succesvolle kwaliteitsverbetering begint met goed luisteren naar iedereen die gebruikmaakt van onze zorgverlening. Daarom voeren wij ieder jaar een cliënttevredenheidsonderzoek uit. Hieronder de resultaten sinds de start van Zorgplein in 2016.

Resultaten 2019
Met gemiddeld een 8,9 voor begeleiding en een 8,7 voor behandeling scoort Zorgplein voor het vierde jaar hoog in het jaarlijkse cliënttevredenheidsonderzoek. Ook als organisatie wordt Zorgplein uitstekend gewaardeerd met een 8,9. Ouders en jongeren noemen hierbij als sterkste punten: deskundigheid, veel disciplines onder één dak, snelle communicatie, betrokkenheid, prettige omgang met ouders en kind en meedenkend in passende oplossingen.

En dat een hoge cliënttevredenheid hand in hand gaat met een hoge effectiviteit van zorgverlening, toont Zorgplein ook in 2019 weer aan. Bij alle afgeronde behandeltrajecten zijn de doelen grotendeels behaald en bij 93,2% zijn de doelen zelfs volledig behaald. 

Resultaten 2018
De zorgverlening van Zorgplein scoort gemiddeld een 8,8 voor behandeling en een 8,9 voor begeleiding. Als organisatie wordt Zorgplein door cliënten en ouders gewaardeerd met gemiddeld een 8,8. Als sterkste punten worden genoemd: Professionele organisatie, persoonlijke aanpak, betrokken, snel tot de kern van de problematiek komen, goede communicatie, deskundig en fijne omgeving.

Resultaten 2016 & 2017
2016: Organisatie: 8,6. Zorgverlening: 8,4
2017: Organisatie: 8,2, Zorgverlening: 8,2

<< Terug naar Organisatie