Cliënttevredenheid

Succesvolle kwaliteitsverbetering begint met goed luisteren naar iedereen die gebruikmaakt van onze zorgverlening. Daarom voeren wij ieder jaar een cliënttevredenheidsonderzoek uit. Hieronder de resultaten sinds de start van Zorgplein in 2016.

Cliënttevredenheid 2023
Met gemiddeld een 8,5 voor behandeling en een 8,3 voor begeleiding scoort Behandelcentrum Zorgplein voor het achtste jaar op rij hoog in het cliënttevredenheidsonderzoek. Ook als organisatie wordt Zorgplein uitstekend gewaardeerd met een 8,3. Ouders en jongeren noemen:

“Wij kregen direct het gevoel dat er naar ons geluisterd werd. We voelen ons gehoord. Enorm dankbaar voor de geboden hulp.”
“Ik heb het hier ongelooflijk fijn ervaren en ga het ook best wel een beetje missen!”
“Deskundige en betrokken behandelaars & aanbod verschillende soorten therapie.”
“Korte lijntjes met de behandelaars en goede communicatie. Snel handelen, professioneel.”
“Geborgen, veilige en rustige locatie waarbij je je zelf mag en kan zijn. Je kwetsbaarheid is niet raar en mag je tonen.”
“We voelen ons gehoord en goed begrepen. Duidelijke uitleg met goede voorbeelden. Al onze vragen zijn duidelijk en uitgebreid beantwoord.”
“Dat er echt gekeken wordt naar jou als persoon, en samen met jou gekeken wordt naar wat jij nodig hebt.”
“Rustige overzichtelijke locatie. Vriendelijke medewerkers. Aansluitende therapie aanwezig.”
“Veel kennis in huis, veelzijdig. Gehoord en gezien worden.”
“Bevlogen met gezin. Betrokkenheid in de situatie en geen oordeel.”

Cliënttevredenheid 2016 t/m 2022
2022 > Begeleiding: 9,0, Behandeling: 9,4, Organisatie: 9,0
2021 > Begeleiding: 8,4, Behandeling: 8,3, Organisatie: 8,4
2020 > Begeleiding: 9,2, Behandeling: 8,7, Organisatie: 8,8 
2019 > Begeleiding: 8,9, Behandeling: 8,7, Organisatie: 8,9 
2018 > Begeleiding: 8,9, Behandeling: 8,8, Organisatie: 8,8
2017 > Organisatie: 8,2, Zorgverlening: 8,2
2016 > Organisatie: 8,6, Zorgverlening: 8,4

Hoge effectiviteit  
In 2019 zijn bij 93,2% van de afgeronde behandeltrajecten alle doelen volledig behaald. In 2020 en 2021 had Corona een behoorlijke impact op cliënten en organisatie, desondanks scoort Behandelcentrum Zorgplein nog steeds erg hoog op effectiviteit met 89% (2020) en 88,3% (2021). In 2022 zijn bij 89% alle doelen volledig behaald en bij 100% grotendeels, voor 2023 is dit respectievelijk 93% en 100%. 

<< Terug naar ‘Over ons’