Hoge cliënttevredenheid

Jeugdhulp is geen kinderspel. Daarom stelt Zorgplein bijzonder hoge eisen aan de organisatie en hulpverleners. Zo beschikt Zorgplein over een hoogwaardig kwaliteitssysteem en werken wij uitsluitend met hulpverleners die geregistreerd staan bij Stichting Kwaliteitsregister Jeugd (of vergelijkbaar). Hierdoor wordt er extern toegezien op kwaliteit, toetsing en scholing, zodat onze vakbekwaamheid verzekerd is.

Cliënttevredenheid 2019
Met gemiddeld een 8,9 voor begeleiding en een 8,7 voor behandeling scoort Zorgplein Dronten in 2019 voor het vierde jaar op rij hoog in het cliënttevredenheidsonderzoek. Ook als organisatie wordt Zorgplein Dronten uitstekend gewaardeerd met een 8,9. Ouders en jongeren noemen hierbij als sterkste punten: deskundigheid, veel disciplines onder één dak, snelle communicatie, betrokkenheid, prettige omgang met ouders en kind en meedenkend in passende oplossingen. 

Hoge effectiviteit 
Dat een goede cliënttevredenheid hand in hand gaat met een hoge effectiviteit van zorgverlening toont Zorgplein Dronten jaarlijks aan. Zo zijn bij alle afgeronde behandeltrajecten in 2019 de doelen grotendeels behaald en bij 93,2% zelfs volledig behaald.

Persoonlijk & op maat
Door onze kleinschaligheid, complete zorgaanbod én multidisciplinair team kunnen wij snel en effectief inspelen op de vraag en behoefte van kind, ouders en gezin. Samen wordt er gekeken naar het best passende hulpverleningsaanbod, waarbij eenieder zich gehoord voelt.

<< Terug naar startpagina